Sådan kommer du i gang med planlægningen af din nye restaurant

Du kan ikke skrive en forretningsplan ud på en cocktail serviet. Du har brug for en detaljeret forretningsplan, der kortlægger kurset for din succes. Når det er sagt, er det en god ide, at man starter med en lean plan, der holder forretningsplanlægningsprocessen enkel. Tænk på din forretningsplan som et levende dokument, som du regelmæssigt vender tilbage til for at hjælpe dig med at planlægge vækst og måle dine fremskridt.

Indholdet i din forretningsplan

Din forretningsplan skal omfatte markedsundersøgelser, et omfattende kig på dine konkurrenter, oplysninger om din målgruppe, en oversigt over din markedsføringsplan og en solid økonomisk og budgetmæssig fremskrivning. For at komme i gang skal du tjekke disse skabeloner specielt til restaurantplanlægning. Når du tænker på, hvordan du vil have din restaurant til at se ud, skal du ikke glemme at holde øje med branchens tendenser. Det er vigtigt for din restaurant, at ting som restaurant inventar, som f.eks. stole, borde, vægge osv., er på plads. For hos kunden er det restaurantens udseende, som først fanger deres øje og får dem til at komme ind.

Find det rigtige sted

Med en restaurant er placering alt. Du har brug for et sted, der trækker skarer, er let tilgængeligt og har potentiale for vækst. Selvfølgelig har du brug for et sted, der også passer inden for dit budget. Det giver mening at tage din tid, da du leder efter det rigtige rum. Du ønsker måske også at undersøge for at finde ud af, at der er nogen start-inkubator-pladser til restauranter, som du kan deltage i for at holde de oprindelige omkostninger lave, og som måske kommer med mentormuligheder. Uanset om du beslutter dig for at leje plads eller bygge fra bunden, er valg af en placering en af de største beslutninger, du vil tage som ejer.